VAMPIER DIARIES

En dag så fick vi en ny engelskalärare. När hon klev in genom dörren drog alla litegrann efter andan. Hon såg så fel ut på rätt ställe, så att säga. För så fort hon öppnade munnen och började prata om verb och såna ord som är så tråkiga att öronen automatiskt stänger av insåg vi att hon var en Fröken. Men en fröken med kort hår, svarta kläder och fräknar på näsan. Att hon helst lyssnade på The Beatles under sina lektioner sågs litegrann som en revoulution eftersom föregående lärare aldrig kunnat med stereon.
Hon flyttade till det lilla samhället och vigde sitt liv åt barn som klottrade på bänkarna och kastade snöbollar inomhus. Hon bodde i lägenheten bredvid min, och det gick inte många veckor innan jag och mina vänner förstod att något var fel. Mycket fel.
Hon gick alltid hem på lunchen, våran fröken. I sina svarta kläder och stora solbrillor. Vem har stora solbrillor och går hem för att slippa äta, tänkte vi. Hennes lägenhet var alltid mörk och tyst och en vecka efter våra misstankar föll dommen; Fröken är vampyr. En strategisk spaning sattes i verket.
Vi råkade gå förbi hennes lägenhet precis när hon skulle in, hälsade artigt gjorde vi såklart men i smyg försökte vi böja oss åt alla håll för att få en liten inblick.
När hon läste en över axeln försökte man spana efter eventuella huggtänder och vi var självklart mycket noga med att täcka för så mycket av kroppspulsådern som möjligt.
Men. Såhär i efterhand så visade det sig att Fröken Fräken inte alls är vampyr utan vegan. Alla de lektioner som jag spenderat genom att fantisera ihop en vampyrmassaker på en högstadieskola är alltså förgäves.
V(ampyr)eganfröken är numera en författare. Debutboken heter "Skönheten sitter på insidan och vägrar att komma ut" och lite så kan jag känna när jag står och kråmar mig framför spegeln på morgonen. Dessutom tror jag att fröken har mycket klokt att säga, som jag tyvärr missat eftersom jag letat hennes huggtänder så fort hon pratat. KÖP HÄR http://www.litenupplaga.se/959.

Kommentarer
Postat av: Bondmoran

Hahahaha, hon var inte Vampyr - hon var Vegan....



Tokfia!



/Bondmoran

www.bondmoran.nu

2012-03-24 @ 12:11:07
URL: http://www.bondmoran.nu
Postat av: Tapetorkestern

Vem säger att det ena utesluter det andra? Moahahahaaaa!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0