OM ATT VARA DEN SOM TITTAR IN.

Klockan är kvart i tolv och det är fredagkväll. (Och här är ekot) Stora planer som från en början känts genomförbara förblev just planer i vanlig ordning, eftersom jag är 17 år och 5 månader och en dag. Därför kan jag inte gå igenom den Gyllene Dörren, förbi vakter och in till krogmiljön där allt är en stor disco-orgasm varenda dag 24 timmar om dygnet 365 dagar om året.
För såklart är det så. Alla där inne skålar och har roligt. Samtalsämnena tar aldrig slut och blinkande lampor höjer danshumöret. Alla tjejkompisar står i en kompakt ring och fnittrar ikapp och dricker goda drinkar emellanåt.
Jag är upplyst om Sanningen för jag har sett. Genom rutor stora som fotbollsplaner som säger "TITTA HIT, FÅ EN FÖRSMAK" om ett liv som jag inte har tillgång till.
Kort sagt är jag återigen den på fritids som får trycka näsan mot glaset och se på när de andra spelar kula. Skillnaden är väl att jag inte hade några tänder på den tiden och hade klippt mitt eget hår i en traditionell hockeyfrilla och så här i efterhand så inser jag att inte ens jag själv skulle ha velat umgås med mig själv.
Men nu känns det bara retfullt när de som går i min klass och är mina vänner säger "krogen" på ett sånt där lugnt och harmoniskt sätt på frågan om vad de ska ägna sin kväll åt. Krogen. Trycker näsan mot glaset och försöker lämna så mycket snorkråkor jag kan för att äckla framtida 18åringar som sitter där och försöker se sofistikerade ut och retas.

Kommentarer
Postat av: Bondmoran

I love you!! Bara så du vet :-)



/Bondmoran

www.bondmoran.nu

2012-03-24 @ 12:12:45
URL: http://www.bondmoran.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0