MINNS NI DEN VÄNSKAPEN

Det är torsdag och jag dricker nyponsoppa och funderar över definationer. Ordet vän kan innehålla så mycket.
I många avseenden tror jag att jag har haft tur. När det gäller Vänskapen. Den förtjänar stor bokstav, den vänskapen jag har haft.
Men Livets förändringar inträdde och vi blev stora. Att cykla omkring hela kvällarna, att spela fotboll hela dagarna, att baka kladdkaka efter sena kvällsdopp och tälta i trädgården passar inte längre oss.
Oss, som var. Vilka vi är nu är en annan gåta. Unga vuxna som hittat helt andra sammanhang och meningar än de vi hade tillsammans när vi var 13.
Men några av oss har hållit ihop. Inte lika nära, men ändå. Från dagis, till det första hånglet, till körkort och student. Sådan är vänskapen när den är på riktigt.

Kommentarer
Postat av: friskisvännen

jag är så glad över att du är min vän <3

2012-03-16 @ 17:17:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0