KÄRASTE ALEXANDER.

I lördags när jag av en spontan slump satt och bastade på nybyggda Experium i Sälen så kom Alexander Schulman innanför dörren. I vit badrock och tofflor. Hjärtat dunkade lite fortfare och små bilder dök upp i huvudet. Jag gick fram, skakade hand, (ett perfekt handslag) och talade om att jag läst precis allt han skrivit. Att jag grät i badkaret sista sidorna av "Skynda att älska" och att hans fredagskrönikor till och med är bättre än Johan Hakelius.

I sin tur blev Alex så förundrad av mig, så ung och så påläst - att han genast erbjöd mig jobb i Stockholms innerstad och vi blev bästa vänner. På söndagarna träffas vi på ett café med skraltiga stolar för att prata igenom veckan som varit innan vi äter söndagmiddag hemma hos honom och Amanda. Ibland om de ska ut barnvaktar jag Charlie och vi målar med kritor och hon skrattar mest hela tiden.

Men. Under tiden som det tog att fantisera sig till detta ögonblick av perfektion hann mina tankar smyga sig in på personlig integritet. Kanske att man inte stör människor på spa, trots att Alex Schulman står framför med sitt håriga bröst och gestaltar en dörr till möjligheternas värld.

Nåväl. Om du läser detta i cybervärlden någon dag, Schulman, så tycker jag om allt du någonsin skrivit och barnvaktar gärna ditt barn.

Kommentarer
Postat av: Bondmoran

Hahaha, UNDERBART!!! Det härligaste blogginlägg jag läst på länge :-)



Kram på dig och tack för dagens första hjärtliga leende!!

/Bondmoran

www.bondmoran.nu

2012-03-13 @ 13:27:37
URL: http://www.bondmoran.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0