GODMORGON KOMPISAR.

Här sitter jag och dricker te till frukost och låtsas att jag är vuxen. Skriver in arbetspass i kalendern och läser morgontidningen med tofflor på. Den här morgonen är förresten inte så värst god, uppstigning klockan 07.00 för tvättid och efter en timmes tjorvande med tvättmaskinen insåg jag att huvudströmmen sätts på först 12.00 på söndagar................................
Nåväl, inte gråta över spilld mjölk eller spillda tvättider trots att jag får gå omkring och vara lortig enda tills på onsdag.
I övrigt trodde jag att min mamma skulle komma in och dinera tillsammans med mig ikväll men tydligen blev jag bortvald. Jaha. Av mamma. Ensam och övergiven utan tvättid dessutom. Ett hårt liv, men kanske man ska ut och springa en timme eller två och sedan duscha så man kan vistas på skolan utan att skapa obehag bland sina medmänniskor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0