en lyxig fälla

Aldrig i hela mitt liv har jag sett ett avsnitt av Lyxfällan. Kanske för att hela programmet alltid verkat som ett stort skämt. Ett påhitt med skrivna manus och tårar orsakade av vitlök.
För vem är väl egentligen så fruktansvärt korkad att man hellre handlar motorcrossar på kredit istället för mat till sin 3åring? Ingen, trodde jag.
Men idag så låg fjärrkontrollen alldeles för långt bort. Lite hatisk så var jag ju tvungen att helt enkelt se och begrunda. (Ni förstår ju själva att jag inte orkar sträcka mig efter fjärren)
Såklart att man dömmer människor, 25åringar som rycker på axlarna åt att budgeten spricker med 30 tusen i månaden varje månad. Att de inte vet hur kredit egentligen fungerar och att de inte förstod att alla räkningar skulle samlas på hög. Att hon som är arbetslös klickar hem "smågrejer" som telefoner och apparater medan de hela bildar en omöjlig karusell av orden mycket vill ha mer.
Återigen någon som visar armhålan för svenska folket, fast på ett annat sätt. Som erkänner svaghet och okunskap i TV-rutan och får vara vandrande bevis för äldres fördommar om att ungdomar inte kan, att ungdomar inte vill, att de inte vet. Och förresten var ju allt bättre förr innan man kunde handla på kredit. Innan man fick såna där kort man måste dra på ICA. Och innan det där internetet kom.
All okunskap är svaghet.

Kommentarer
Postat av: Bondmoran

Helt rätt!!! Man blir ju mörkrädd när man ser det programmet!!



Kram

/Bondmoran

www.bondmoran.nu

2012-03-14 @ 21:37:08
URL: http://www.bondmoran.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0