MED GRUSADE FÖRVÄNTNINGAR OCH FIL TILL MIDDAG

k
Gymnasietiden ska tydligen vara de 3 bästa och allra roligaste åren i hela livet.
Jag förstår principen. Att ha tillräckligt mycket ansvar för att bo ensam men inte för att betala räkningar är det ljuva i att vara 17 år, men om detta är de bästa åren så vill jag faktiskt inte fortsätta leva.
Här är några bilder på roliga saker som hänt under gymnasietiden. Jag har varit i Spanien med min bästa vän och firat min 17års-dag med massor av gamla vänner och varit på andra sidan jorden med min pojkvän.
De bilderna kan sumera guldkornen av mina ungefärliga 600 gymnasiedagar.
Med förväntningar om roliga fester hela tiden, mys med kompisarna, roliga middagar och ny bekantskap kan jag inte göra annat än bli bitter när jag sitter i min grågröna soffa och reflekterar över allt det som inte blev som det skulle.
För om sanningen ska fram är gymnasiet tre års press, tafatta försök att bli nöjd, konsumtionshets på rea, ensamhet, filmjölk, brustna tonårshjärtan, uppsagd kontakt, vemodiga träffar med gamla vänner, träning, promenader till skolan i 25 minusgrader, tunga kassar från ICA, medmera-kort, jämförelser, tvättider och sorgliga Bon Iver-låtar.
Förutom att ha hittat min själsliga motsvarighet i kvinnan längst ner på bilden kan jag inte säga att jag åstadkommit särskillt mycket alls förutom att per automatik gjort det som jag förväntats. För det är det allt handlar om. Förväntningar.

Kommentarer
Postat av: Anonym

MEN GUUUUUUUUUUUUUUUUUU vad gnällig man kan vara då! Du har precis vart på dröm-semestern med din karl. fel o va glad?????? Va?!?! Flytta till norge bo med löss o jobba jämt så kanske du kan fatta hur BRA du har det, lille JB! Skärpåning på dig azzåå / Big Sis

2012-01-26 @ 17:43:51
Postat av: madde

håller faktiskt med storasystern din! skärpning

2012-01-31 @ 16:58:13
URL: http://madeleinenilssson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0