JAG TÄNKER DÅ OCH DÅ, ATT VI BORDE VARA TVÅ

Det allra värsta med att bo alldeles ensam förutom två reptiler i ett akvarium är att det aldrig finns någon att skylla på. Allt som händer mellan Konstapelgränds väggar är helt och hållet mitt fel.
När kanterna blir hårda på osten för att någon inte har förpackat den ordentligt, när det blir stopp i avloppet i duschen för att någon tappar så mycket hår att det täpper igen, när blommorna dör för att någon glömmer bort att vattna och när kylskåpet ekar för att någon glömt bort att handla. När det är slut på toalettpapper när man sitter och kissar för någon glömt att köpa nytt och när man får vänta med att tvätta en vecka extra eftersom någon glömt tvättiden. Jag antar att det är jag som är någon.
Att hela tiden varje dag få svart på vitt att man inte är så perfekt som man trott medan man skyllt på en annan någon medan man äter torr ost heter vardag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0