TIDEN.

Går. Den smyger sig liksom förbi och jag upptäcker till min förfäran hur många hörn jag dragit ur min kalender. Appropå kalendern så är den full av snabbt nedskrivna noteringar om kommande prövningar,  en redovisning i historia imorgon, prov på fredag, världens största svenskauppgift på onsdag, NK-prov på torsdag.......... Det är alltid roligt att gå i gymnasiet, speciellt veckorna innan loven.
Onsdag. Uppstigning klockan 9.00 trots sovmorgon till 13.00. Skickat in förbredelser inför svenskaarbete. Upptäckt att tvättstugan var ledig. Blivit lycklig. Slängt i tvätten, sprungit en sväng. Torkat tvätt, duschat, slängt i mig lunch, gått på skolan i det fina vädret. Haft bild. Insett att jag är totalt talanglös. Druckit gott kaffe som tröst. Handlat sallad till middag. Upptäckt att apelsinerna kostar 10 kronor kilot. Hängt tvätt. Gråtit till Greys Anatomy.
Man kan inte vara bitter en dag då solen lyser och ett kilo apelsiner kostar en guldpeng. En dag då det dessutom är min bästa väns 18års-dag och man ska äta gott fika hela kvällen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

å herre...

2012-02-23 @ 18:24:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0