satan i gatan

Precis som vanligt den här årstiden när det är grått och ruskigt går jag runt och smygönskar mig lite feber.
Bara en och en halv grad ungefär, sån där mysig feber som gör att man måste sova länge, ligga under ett täcke och kura och äta glass till både frukost lunch och middag.
Sen pang så slår den till. Gud förbannar mig och helt plötsligt ligger jag däckad i soffan med alldeles för mycket feber för att vilja äta någon glass alls. Det gör ont precis överallt i hela kroppen och på köpet får man en skallebank som heter duga och diverse lungsjukdommar som gör att man hostar precis som mormor gjorde innan hon slutade röka.
Ja mina vänner. Nästa gång jag önskar mig nåt svär jag på att det ska vara ett slott, en miljon eller fred på jorden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0