"TID ÄR INTE PENGAR, TID ÄR TID"

Jag fick en idé, förde den till planeringsstadiet, involverade den smartaste jag känner, övertalade henne om att idén var genomförbar, hörde mig omkring, bokade bord på julmarknader, började producera. Julkorgen fanns helt plötsligt.
Sedan slog tanken mig, att tjusningen med att gå på marknader är att strosa omkring. Kika lite här och där. Köpa nånting för 20 kronor i så många stånd pengarna räcker. Paniken i bröstet växte när jag tänkte på pengar som hamnat i sjön och hur mycket tunnbröd och äppelmos jag skulle få äta veckorna till enda.
Men tydligen så fungerar vi inte så längre, människan alltså. Det måste ju nästan vara så med tanke på att årets julklapp är en färdig matkasse. Perfektion. En färdig julkorg (kan lämnas utanför din dörr, skriv din adress i kommentarsfältet)

Kommentarer
Postat av: gissabajset

fridhemsgatan 51a Sundsvall.

Fast jag vill hellre ha producenterna till korgen istället för korgen. Kanske tunnbrödet också om det är mjukt så jag kan tugga det... Love

2011-11-24 @ 20:36:13
URL: http://mirjakupari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0