VAD ÄR EGENTLIGEN MENINGEN



Missförstå mig rätt, men jag blir alldeles för dum i huvudet för mitt eget bästa när sköldpaddorna i akvariumet är de enda sällskap jag har.
Du och jag  är marionetter. Skådespelare i livets stora pjäs, och normer, åsikter från andra och samhällets krav får oss att röra på armar och ben. Vi lever på lånad tid och andas ut i ett universum som är så stort att vi inte spelar någon roll överhuvudtaget om man verkligen vågar tänka efter.
Atomer som vi består av består i sin tur mest av tomrum, och skulle vi ta bort allt tomrum ur alla människor i världen skulle vi allihopa få plats i en sockerbit.
7 miljarder människor. I sockerbiten som du rör ner i kaffet klockan kvart över 3 (för så har det alltid varit)
Vi fyller våra dagar med intressen, skyndar till träningar, skrattar för att vara artiga, äter middag för att vi är hungriga, läser läxor för att vi är tvungna. Jämför oss med varandra, gråter över komplex och hatar våra garderober som alltid är lika trista och tråkiga.
Det finns en autopilot som manövrerar vardagen och vi medans vi söker och letar efter meningen, som troligast är en illusion för att vi ska vilja överleva.

klicka om du också vill bli dum i huvudet och saknar sömnsvårigheter i ditt liv

Kommentarer
Postat av: ida

love you

2011-12-11 @ 01:15:36
URL: http://idamajalovisa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0