På väg

Tokigt att man aldrig blir mer hemma än då man åker bort. Och nu åker jag hem eller bort igen, beroende på hur man ser på saken.

Andas in och suger åt mig livsenergi. För hos dig är jag aldrig oönskad. Eller i vägen. Inte en påfrestning eller ett irritationsmoment. Andas ut och in och minns hur det var med ett rött hus och en familj.

Ohana. Det betyder familj. Familj betyder att ingen lämnas utanför eller bortglömd. Det står tatuerat i min nacke för att det är en sanning man inte får
glömma. Familj behöver inte vara den spermiem som skapat dig eller den trygga mage som förvarat dig i 9 månader en gång.
Familj är där du inte är utanför, bortglömd eller ett irritationsmoment.
Där du är du och duger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0