..

La upp bilden på min frukost på instagram idag. Bildtext: "blir man automatiskt smal av att lägga upp bild på sin frukost? HOPPAS." Lite samhällssatir över de hele för de som inte förstod. Vart man än befinner sig får
man #aldrigvila #flagom #eatclean upptryckt i ansiktet. Missförstå mig rätt, jag tycker, i sann Friskis och Svettis-anda att alla ska röra på sig. Träna svettas skratta - men gör det för din egen skull. För att må bra. För att orka mer. För att det är en investering i dig själv som räcker hela livet. Inte för att uppfylla idealet som ofta är både underviktigt och dessutom photoshoppat fyra varv runt månen.

Igårkväll när jag låg i min egen bakfylla och misär med min chokladkaka kollade jag på "fitinspo" "beachbody" och andra sådana användare och fortsatte att äta. Aldrig att jag hade gjort det när jag var 14 år, och ur det perspektivet är det skönt att börja bli vuxen.

Med detta vill jag säga: det är stor skillnad mellan att vara sjuk i huvudet och att vara hälsosam och nyttig. Tro mig, jag vet för jag har varit båda. Stor skillnad på att träna för sin egen skull och träna för att man måste förbränna varje kalori man vart tvungen att äta till middag.

Det är stor skillnad på att leva och på att inte göra det helt enkelt. Så nu lovar vi varandra dyrt och heligt att må bra, äta gott och träna för oss själva.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0