09.32

välkommen du sedvanliga torsdag
med en för tidig morgon och en för varm säng
 
med för många snooze-signaler och med snabba steg mot blöt asfalt
med mungipor som hänger neråt som snart ersätts av kaffedarr
i skolcafét
 
tänker att snart är det fredag och unnar mig en macka stor som U-båt
fast jag har slutat att unna mig saker
ordet unna är det dummaste som finns i hela vokabuläret
för att unna sig leder bara till massor av dåligt samvete
 
det är som att belöna sig själv fast under strikta former
man säger att "det här är jag värd" och sätter sig själv på en pedistal
som att ingen annan skulle tycka det.
 
Torsdags-kaffedarr-hjärnan-på-autopilot-svarar-vänligt-ler-vänligt-men-inte-hjärtligt-fryser-kaffedarr-tittar-på-sista-minuten-resor-istället-för-instuderingsfrågor-saknar-längtar-önskar-drömmer-om-något-annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0