Söndagsångest; jag är en blindtarm

Jag tittar på Beck. Nya Beck. Inte för att jag tycker att gamla Beck var så värst bra och inte för att jag är intresserad för fem öre. Jag bara tittar. Rakt fram. På biljakter, på den tokiga grannen som aldrig slutar babbla och på en orakad (fruktansvärt attraktiv) Gunvald. Jag tittar på Beck för att det är söndag, och för att jag vet att på Söndagar tittar man på Beck.
 
Om man ransakar sig själv inifrån och ut kommer man fram till att man är ett litet socialt bihang som gör som strömmen för att kunna vara med. Med i samtal, diskussioner, skratt - för att kunna dela något gemensamt. Man är bara ungefär som en liten halsmandel eller blindtarm eller något som bara finns och bara gör för att man vet att man borde. Här vänner har ni en lista över saker jag gör för att andra människor gör det:
  • Dricker alkohol. Åh så jag minns obehaget den första gången man förde flaskan till munnen och det sved till i magtrakten på samma sätt som när man råkar beställa "extra hot" i Thailand. Ändå så fortsatte jag att dricka gift. Varför? (alla andra gör det)
  • Köper dyraste plastpåsarna på Coop som sponsrar ett fotbollslag. För att man ska stödja ungdomsidrott och så (och alla andra gör det)
  • Handlar ekologiska bananer. (alla andra gör det)
  • Äter pizza som dagen-efter-mat (alla andra gör det)
  • Tittar på Beck.
Här är fem saker som jag tror att jag tycker som jag egentligen inte gör. Ekologiska bananer och vanliga bananer smakar exakt likadant. Pizza gillar jag inte utan får bara ont i magen men efter en utekväll brölar alltid nån: ÅÅH DÖDAR FÖR EN PIZZA och sedan sitter man där på nåt inrökt ställe och att välja något annat än just pizza då är uteslutet. Plastpåsarna köper jag av bara farten för att personerna före mig i kön alltid väljer dom och att ta den billiga påsen i ett sådant läge känns också tafatt. Och nu tittar jag på Beck, som den lilla obetydliga blindtarm jag är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0