Godkväll.

Godkväll kära ni. Ni trogna små kamrater som kikar in här. Dagens lärdom blir i första hand att icke tro på försköningar. Inte ens mina. Jag skulle kunna göra det enkelt för mig och helt enkelt skriva: HEJ MAMMA. Ungefär så många besökare finnes ungefär på denna blogg nu för tiden. Men jag klandrar er inte, stackare (som inte existerar) som aldrig får något roligt att filura på. 
 
Hur som. Senast jag skrev var 6 dagar sedan. Då hade jag höstlov, gjorde körkortsfaser samt fruktade för livet här inne på mina 49 kvadrat. Så farligt var det kanske inte såhär i efterhand men just då kände jag mig ungefär som en kvinna med begränsade rättigheter i valfritt ojämställt land då jag strök längst väggarna och undvek att gå ut efter klockan 4. Under lovets lediga vecka har jag som sagt spenderat kvalitetstid med körkortsböckerna, pojkvän, familj, kompisar, quizzkampen, badkaret och spritflaskan. Alla goda ting är som bekant inte 7 men här får det vara så.
 
Nu är det en NY VECKA med NYA MÖJLIGHETER så CARPE DIEM FÅNGA DAGEN NJUT VAR MINUT och allt sånt där ni vet. Många kommer börja banta just den här veckan. Andra kommer göra slut. Några skilja sig. Ett par barn kommer födas. Någon kommer dö. I mitt liv föder jag inga barn, kommer förhoppningsvis inte dö och inte heller göra slut. Istället ska jag jobba natt imorgon (välkommen Jenny, till baksidan av det 18åriga-livet), på Torsdag kommer jag vara bamba-trött på skolan och på kvällstid åka på uttagning på friskis och svettis. Skrattar ni nu? Tror ni kanske inte att jag passar i röda trikåer? På fredag har jag Riskettan och tänkte inte ha på mig röda trikåer då. Men vi får väl se, kanske att det blivit på modet tills dess.
 
Nu kära mamma är det dags att byta kanal till ettan och titta på "inför valet", vilket påminner om ett halvtrist förspel. Dessutom ett väldigt dåligt då de bjudit in en blond brutta i studion som heter Sofia och jobbar som modejournalist och diskuterar färger på slipsar och sånt som en annan hellre rensar toan än att lyssna på. 
Dagens lärdom nummer 2: allt som anses vara viktigt behöver inte vara bra (sex eller presidentvalet, fria åsikter, reflektera i kommentarsfältet)

Kommentarer
Postat av: Ilona

men ja läser ju hela tiden, är bara otroligt dålig på att kommentera dina underbara inlägg. Pöss

2012-11-09 @ 12:24:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0