Konsumtionshetsen

Idag mina vänner så har jag bidragit till miljöförstöring i alla dess former. Skor, jeans, tröjor, hudkräm, - allt har inhandlats. Mycket vid röda små skyltar som skriker ut REA med versaler och är som balsam för själen. Dessutom har jag åkt bil också. Men druckit ekologiskt kaffe så ni vet - plus minus noll. 
 
Bara att inse att jag inte är någon sån tjej som älskar att rota runt i fyndlådorna på Kupan. Charmigt, absolut. Bra för miljön, ja. Passar mig, nej. En enkel ekvation blir helt enkelt att jag inte går dit.
Just i nuläget tittar jag på Dr.Doolittle istället. Han som pratar med djur. Den förmågan mänskligheten tror sig besitta (i hemlighet), gamla som unga, annars vore det ju jättedumt att försöka prata med djur med sådan där tillgjord röst när man säger typ; haaaaaj lille voffeeen heeei. Som man gör med bebisar. Någon gång kommer ju bebisen svara. Jag längtar till den dagen min hund svarar mig. Undrar vad hon säger då. Typ mothafucka put that funky music oooon yeeah.
Hoppas för allt i världen att jag har en häftig hund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0