TREDJE VÄRLDEN

Friendos. Tredje året på gymnasiet. Nära frihet. Nära vuxen. Nära körkort. Nära allt som förut har varit så himla långt borta.
Första året på gymnasiet är som en enda stor process. En sakta växande kokong som någon gång förhoppningsvis ska bli en fjäril och flyga ut från rådhustrappan i ett hav av vita mössor.
En ständig undran om vart man ska sitta. Hur man ser ut. Vilka kläder man ska ha eftersom man inte kan ha samma två dagar i rad. Vem man ska heja på. Vem som minns vad sedan festen helgen innan. Vem man ska lita på. Vem man vill vara kompis med, vilka man trivs med. 
 
Sedan kommer tvåan. En spännande fortsättning av kokongen där man börjar hitta sin plats, tappar gamla kontakter, knyter nya, är förvirrad, får hjärtat krossat, bråkar med sin bästa kompis, blir kär, presterar bättre i skolan då man inser att man kan ta kort på sina engelskaglosor med sin iphone (en mycket bra och vinnande studieteknik), dricker mycket kaffe, blir lite spritfet och skrattar mycket.
 
Trean. Hittills vet jag inte mycket förutom att kaffet smakar likadant som ifjol, att mina sommarkilon snart ska putsväck, att jag precis varit på körskolan och hämtat ut böcker, att jag ska läsa upp mitt betyg i matematik och att det mesta nog kommer gå ganska bra. Att jag ska prova studentmössa på Fredag, om två dagar. 
 
På bilden ovan ser ni några tjejer i åttonde klass. Jag och mina allra bästa kompisar som provade på vuxenlivet för allra första gången och drack Rekordelig-cider. Kvällen då jag drog mitt första halsbloss och hostade värre än en leukemipatient och då några kräktes i buskarna. En rolig tid. Och det bästa av allt var att man fick vakna upp och vara barn igen dagen efter. 
 

Kommentarer
Postat av: mosen

ingenting kan få mig att glömma den tiden, den bästa av alla. 8an och 9an. Åh vilken saknad <3

2012-08-30 @ 15:47:38
URL: http://m-oehoe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0