en tonårsrebells ensama klagosång

jag dricker dinousariekiss direkt ur duschslangen tänker och funderar på
falangen, refrängen, den där sången
blir så leds på mig själv som skjuter upp allting till sista sekund
precis som förra gången och
gången innan det
det är egentligen ingen som vet
VARFÖR.
kanske DÄRFÖR.
men när kvällen kommer blir jag effektiv
som ett råtta i ett hjul
jag vill kunna prata om mitt sociala liv, att jag faktiskt haft kul
och fast jag har haft på mig hela dan så,
jag börjar faktskt bli van, så har ingenting blivit gjort
och idag gick så fort och så kör tiden ifrån mig och
hjärtat är bland molnen, i en varm sommarmiljö, ja
ibland vill jag faktiskt dö medans Gud fortsätter bajsa snö.
men, för många Men, nu ska jag börja med min uppgift om Afghanistan för
jag har tittat på Friends hela dan (chandler är min andra, bättre hälft).
Bortom alla psykoanalyser har jag gett fan i allt som jag borde
(borde) ha gjort och det känns bra.


Kommentarer
Postat av: Johan Nyman

Rebellen!

2010-03-01 @ 15:14:51
URL: http://johanyman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0