en sexakt mellan två bergsgorillor resulterade i mig.

Sverige smakar ganska falskt, sverige smakar medelmåtta. Sverige smakar skit och fis och bajs och alla andra värdelösa synonymer. Ibland, alltså, när jag är på det humöret.
En del dagar så smakar sverige rent och fint, underbart och vackert. En sån höstdag blir man ungefär förgiftad av små påstridiga moln med rosa proffshårspray, dateparfym och annan vidrig doft när man vill inhandla sin dagliga dos av sötsaker för att överleva kommande språklektion. Men nähä, då letar sig den lukten in i mina näsborrar och fräter sönder mina slemmhinnor inifrån, så jag får ligga där och krampa istället.

Appropå kramp så läste jag en bok nyligen. En rolig bok om tråkiga saker hette den, och var skriven av Bob Hansson om jag inte minns alldeles galet. "Jag är ingen särskilld, du skulle inte lägga märke till mig. Om jag inte stod i kön mitt emot dig på posten, och min kassa var snabbare än din. Då skulle du klandra dig själv. Hata dig själv. Varför har jag en tendens att alltid välja fel kassa?! Detta förbaskade självhat."
Enligt denna kanske inte allt för muntra saga, så bottnar hela mänsliga släktet i just det, självförakt.

Två bergsgorillor, skulle ha sex. Honan var inte riktigt lika pilsk men tänkte väl att visst, what the fuck, jag duger nog inte för nån annan ändå, jag som är så äcklig och ful och bara har två tänder, så okejdå. För er som inte riktigt förstod så började människans existens precis där. (Efter att samma hane hade haft sex med fjorton av den honans systrar, och han hade tänkt "jag är ändå så värdelös så jag duger bara åt detta djuriska begär, så äh, jag kör på de, ingen kan tycka om mig iallafall" och hon hade tänkt på att hon bara hade två framtänder. Allting var inavlat åt alla håll, så kom vi, efter några hundratals år.)

Man kan aldrig riktigt säga vad man tycker, för rädslan hur andra ska reagera ligger alltid först. Jag tror det är inbyggt, på samma sätt som det är inbyggt att bäbisar luktar gott och inte bara bajs, så mammorna ska vilja ha kvar dom små liven istället för att åka med dom till återvinningscentralen efter 24 timmar. Det skulle de bli ett helt berg med små skrikande ungar och det skulle ju bli hemskt jobbigt för grannarna, som i sin tur skulle bli psykotiska och börja slåss och göra uppror. Istället för att göra uppror, sätta ner foten, så fortsätter man - en självhatande tickande atombomb.
Rädslan att bli hatad är större än den fria viljan och åsikterna man har, och man kan inte ens ventilera dom på internet, för man vill ju inte direkt hoppa på någon, och inte heller bli känd som hatiskt, för vet ni vad mina vänner? Rädslan för att bli ensam är större än allt.

/jb


Kommentarer
Postat av: En Nyman

Jag säger inget mer än att du är så sjukt grym på skriva.

2009-09-11 @ 23:50:11
URL: http://ennyman.blogg.se/
Postat av: ida

jag undrar egentligen vad som kommer hända då du sitter på ett pensionat och har alldeles för mycket tid för att bara tänka på typ såna här saker.

2009-09-12 @ 14:57:13
URL: http://musikstopp.blogspot.com
Postat av: mjao

du kan alltid höra av dig om du vill prata.

2009-09-12 @ 19:20:04
URL: http://djungelkossan.blogg.se/
Postat av: T

Jorå! Det är väldigt mycket till och från med den saken! Ena sekunder undrar jag vafan jag klagar över egentligen, för jag är glad. Medans nästa hatar jag allt och alla och vill bara sjuta någon i magen!

Tycker Du ska ta och dra in till stan någon och ha filmkväll eller något med mig! Puss <3

2009-09-14 @ 18:47:40
Postat av: Jack

sv: hahahaha softa frågor ;) tack frö frågorna :D

2009-09-14 @ 20:44:02
URL: http://paraplyjack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0