SKIT

Inatt vaknade jag klockan prick 12 minuter över 12, och inser att jag inte har tränat tillräckligt till franska glosförhöret. Till halv tre nöter jag, tills allting sitter där de ska. Då kryper jag ner i min säng, lycklig att jag kan alltihopa, och inte kommer få sämst resultat av alla.

Det var fel redan från början, när min lillasyster kröp ner i min säng innan jag hade vaknat ordentligt, tillsammans med sina äckliga, halvmeter höga dockor utan ögon.
- Jenny, du ligger på min jänta, upp med dig! Ja, upp med mig.

Jag kastade på mig kläderna som var närmast, som i det här fallet fick mig att se ut som en lyxprostituerad från Taiwan. Andra brudar kan ha tröjor som slutar vid rumpan - men det är inte min grej.

När jag kommit halvvägs inser jag att jag glömt mina nycklar.
Jag springer sista biten i mina klackiga klackskor och hinner precis återfå balansen innan jag möter några små gulliga 7;or. Då va klockan halv.
9 minuter sen är jag till första lektionen, bra gjort jenny, bra gjort.
Trött som ett as är jag, efter nattens bravader och jag blir inte piggare av att det är film hela morgonen.
Tills det blir franska. Jag hämtar min bok ur min väska, och tigger en penna av lilla gulliga olov.

Står rak i ryggen, nån frågar om jag har tränat.
- Njaaaaae, typ inte.. Satan vad ni kommer tappa hakorna allihopa när jag får alla rätt, tänker jag och känner hur mohahahrösten ekar i mitt huvud.

Tills någon annan med gäll stämma säger; åh, de här va så lätt. Man kunde ju typ redan allt. Jag protesterar.
Tills en tredje person instämmer med person ett, och förresten var det ju bara 15-20 glosor det handlade om.
Öhm, va!? BRA JENNY ATT DU HAR LÄRT DIG ALLA GLOSOR PÅ FEL JÄVLA STYCKE, POÄNG IGEN!!

Det enda roliga på hela dagen var möjligen när en stackars liten 6;a ville försäkra sig om att vi verkligen bara var vänner.

Det som hindrade mig från att dö var tanken pä att snart, så får jag gå hem och sova. SOVA!
När jag kommer hem inser jag att det var idag som vi ska barnvakta världens sötaste brorsbarn. Så mycket med den sömnen va.

Sen anklagar min mamma mig från att mata barnet med karameller också, för ja - om sanningen ska fram ska fram har jag alltid önskat att hon ska dö. Eller inte. För farao inte mitt fel att hon hittar massa små konstiga saker hon pillar i sig hela tiden!
Skitmamma. Skitskola.Skitfranska.Skithelvete.

Folks humör har förändrats konstant också, från Mount Everest till underjorden typ. Jag har ju åtminstonde hållit samma nivå hela tiden. Skitmänniskor.
Det enda som kan få mig att kanske möjligen bli som en människa istället för zombie är family guy.
Åh, family guy!
/jb




Kommentarer
Postat av: Anonym

det hänger inte bara på mig att gå fram och prata.

det kan likagärna du göra lilla älskling

2009-09-18 @ 19:27:40
Postat av: Anonym

nej, jag bryyyyr mig inte.

vad fan tror du om mig?

men jag vågar inte bara gå fram till dig.

inte när vi inte ens sagt hej till varandra på en vecka.

om du vill ha något med mig att göra, så kan du visa det.

för jag har inte sett att du gjort något som visar det. men jag antar att det också är mitt fel att jag inte är tillräckligt uppmärksam.

2009-09-18 @ 21:20:40
Postat av: Anonym

men jag ska försöka.. för jag vill verkligen inte att det ska vara såhär, även om vi inte blir kompisar, kommer vi inte vara undvinkande mot varandra iaf.

2009-09-18 @ 22:19:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0