fett med fett

"Carolina.
Tråkigt nog måste jag berätta att min bästa kompis har erkänt för mig att hon är bulimiker. Jag fattade ingenting. Hur kunde jag inte ha märkt något??

Frågorna är många. Min underbara vän berättade också att genom att läsa din bok ego girl kunde hon finslipa och utveckla sin bulimi till fullo.
Alla tipsen fanns där...
Jag vet inte varför jag skriver detta egentligen. Jag tyckte bara det kändes för jävligt att höra."
Carolina Gynning är så patetisk så jag har lust att skratta. En b-kändis som knullade i tv och flashade sig i tidningar jobbade sig upp på karriärstegen genom att vara högljudd, jobbig och irriterande. Frågan är om hon klättrade ytterligare ett steg när hon skrev en bok om hur man lättast och snabbast får upp maten? Och den sista frågan; undrar hur hon sover om nätterna när hon tänker hur många människors liv  hon har hjälpt till att förstöra? Sen kallar hon sig själv härligt ärlig, ännu hemskare.

Jag har varit där tyvärr. I träsket av sondmat som rinner in i magsäcken genom en slang i näsan. I helvetet med hårda sjukhussängar och gula filtar. Ensam och förstörd som ett vitt benrangel har jag bara legat och spytt upp maten i nästan ett helt år, utan att varit ute i dagsljuset en enda gång. Jag har en gång i tiden lärt mig sjukhusmenyn utantill. Jag kommer än idag ihåg namnen på en tredjedel av alla sköterskor på barnavdelningen. Jag har varit där, och om det är någonting som verkligen gör mig förbannad och lessen är att en högljudd bimbo skiver en bok om hur man spyr.
Och sen skryter hon om att hon har sålt 200 000 exemplar.  Verkligen, en guldmedalj till dig Carolina Gynning! På ditt diplom ska det stå;
Tack för att du hjälper till att förstöra en sjuk idealbild av tjejer ännu mera. Också en stor eloge för att du genom att vara ärligt härlig har fått många unga tjejer att inse hur mycket som är fel på dom. TACK.
/j
B


Kommentarer
Postat av: Jannice

Jag har faktiskt nämnt ett flertal ggr, för bla Roger, att jag aldrig har tid för mig själv.., men att jag alltid ska finnas för alla andra..och att det känns som att alla räknar med att jag verkligen finns där o ställer upp oxå..men ibland kan jag fundera på om det bara är jag själv som tänker så..?! Det är ju så, att jag mår bra av att se till att alla andra har det bra. Jag låter ofta andra "gå före mig" när det handlar om behov för välbefinnandet. Jag tänker nog mest; "Jag klarar mig alltid, men klarar sig de där,som behöver min hjälp om jag inte finns där?" Nu kom jag att tänka på varför du undrar så mycket kring mig? nyfiken

2009-01-18 @ 16:20:44
URL: http://jannicejarpe.blogspot.com
Postat av: anlie

sant till tusen, och Karolina stavas med C. ;p keeup up din älskade blogg, hjärtat. :)

2009-01-18 @ 16:31:38
URL: http://anlieah.blogg.se/
Postat av: Anonym

keep*

2009-01-18 @ 16:32:06
Postat av: Mee

det visste jag inte :|

2009-01-18 @ 16:56:46
Postat av: Jannice

Jenny! Tack o åter tack, vilka komplimanger! Å vilken energi jag får av att läsa att jag ger dig energi..genom att bara vara den jag är. Skönt att få sån positiv feedback! Och du, du är oxå en inspirationskälla med all din lyster och glädje, glöm aldrig det!

2009-01-18 @ 22:36:45
URL: http://jannicejarpe.blogspot.com
Postat av: Marie

Underbara Jenny

2009-01-19 @ 15:40:23
URL: http://varlensbasta.blogg.se/
Postat av: Jannice

Jo, så småningom blir det nog spa..men inte just nu...

2009-01-19 @ 18:05:03
Postat av: idawiktorsson

håller med, hon har blivit känd genom big brother där hon var typ, ja, bara pinsam, sentyp... den här boken, jagtycker det är äckligt patetiskt. än en gång - håller <b>helt</b> med dig om det du skriver.

2009-03-03 @ 22:30:06
URL: http://www.musikstopp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0