Draft: Okt. 3, 2009

Det är en härlig känsla, det här med att kunna kolla in i andras huvuden utan att dom har en aning om det. Givetvis går det att se från två håll.

"Jag hatar bloggar.
Inbillar sig folk att man är intresserad av vad dom tycker, tänker och gör? Det är väl för fan precis tvärtom - ju mindre man vet om folk ju bättre. Sitter man t ex på tunnelbanan så tänker man "gud vilken jävla idiot!" bara tanken på att människan framför en sen går hem och berättar om sin värdelösa dag och sina tankar är ju skrämmande.
Håll käften!"


Jag läste en självbiografi idag, och har lärt mig väldigt mycket och delat en annan människas erfarenheter.
Med förskräckelse läst sida upp och sida ner om hur hon föder sitt döda barn, och en tvilling till det också, men som saknar både armar, huvud och kön.
Läst om lyckliga minnen. Läst om förskräckliga tider. Det känns så fränt. Jag vet, men hon vet inte att jag vet.
Hon går ofta under benämmningen knarkarkärring. För mig har hon precis blivit idol.

Hatten av till dig.
ser fram emot en härlig kväll med härligt sällskap.

jenny, peter, joakim och malin. (och sen kom ju jon och rebecka också.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0