sprickhuset ftw.

Idag var det då ungdomsgårds möte igen.
Jag tycker att det är askul att det kommer en tant (förlåt mia) från stockholm som är beredd att offra tid, pengar och jävligt hårt arbete för att vi ungdomar ska ha någonstans att hänga.
Dock förstår jag inte riktigt hur ungdomarna som inte kommer dit egentligen tänker?
Vi har pratat och pratat och försökt i flera år att fixa en ungdomsgård, och nu när det möjligt är det ändå så få som engagerar sig?
Vafan, inser ni inte att det här är våran stora chans? Det är nu vi får vara med och påverka, och det är vi som bestämmer.
Vilka möbler vi ska ha, vilka färger på tapeterna det ska vara, allt är upp till oss!
Det verkar nästan som att vi är rädda.
Kanske är drömen roligare än verklighet?
Det är nu eller aldrig, så jag hoppas, speciellt för mias skull att mer ungdomar visar intresse.

power to the people.
/jB

Kommentarer
Postat av: Jannice

Ja hon är duktig, vår allas Mia! Hoppas det kommer folk i helgen och hjälper till. Har redan sagt åt ett par stycken, så jag hoppas de kommer oxå!

2009-01-06 @ 12:23:31
URL: http://jannicejarpe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0