hammarstrand by night.

attention whore. ja, en sån är jag tydligen, enligt min kära syster sanna. Vet ni varför? Jag varnar känsliga läsare att hålla för ögonen.
Jag vinkar till främande människor på stan! Illa va?
jag, en bergvall (!?) är allmänt trevlig. herregud. Dra mig baklänges.. Chockerande, eller hur? men enligt henne, så är det enda jag söker uppmärksamhet och de är därför jag viftar med armarna som en kyckling som alldeles snart ska nackas. Och förresten så gör man inte så i östersund, tycker hon. Och shit, där ska jag bo i minst tre år. Och jag ska inte få vinka till en endaste människa.

idag har jag gjort en massa konstiga saker.
Klättrat upp på ett berg, hittat en mobil telefon, druckit dressing ur paketet, brett en macka med fingret, sett hela hammarstrand, lämnat tillbaka mobiltelefon, tjänat femhundra svenska rikstaler, cyklat, pratat med sofie, ätit glass, burit massa tunga saker, ätit sallad, sett en gubbe skjuta lerduvor, skakat hand med en gubbe, hoppat hoppmatta, slagits med en elvaåring, skrattat så jag grät, gungat, varit med en massa trevliga människor, cyklat över en trafikerad väg med en störtkruka på skallen, knäppt kort, sovit i min säng, och slutligen drömt om en nyckelpiga i ett cykelhjul.

kanske, svänger hon på håret lite extra - bara för att ingen ska se osäkertheten i hennes ögon.
/
Jb

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0