Om

Idag så står jag med ena foten i vuxenvärlden och den andra befinner sig någonstans på dagis, bland snoriga näsor, rosiga kinder och pumptvål. Det känns naturligare att vara där än att gå in på Statoil och köpa cigaretter och folköl. Nerverna räcker förresten inte till det uppdraget riktigt än då jag imorse gjorde ett ärligt försök men fick för mycket fjärilar i magen.
I övrigt bedövar jag min ångest över att vara vuxen med att äta. Gofrukost som min fina pojkvän ordnade, lunch på Max enligt mina direktiv och nu har vi precis intagit mellanmål på Mc.Donald's i form av glass för att kostcirkeln skulle vara komplett innan mina fina kompisar snart dundrar in hit för tårta och skönsång.
 
18 år av liv just idag. Vet ej vad jag vill göra ens året efter jag tagit studenten. En del av mig vill aldrig någonsin gå utanför skolans trygga korridorer, där jag varit varenda dag sedan lärde mig att stå på mina egna ben i princip.
Åh. Denna ångest. Efter gymnasiet borde man ju plugga. Annars finns ju den överhängande risken att det aldrig blir av. Sätter jag mig i en skolbänk direkt efter gymnasiet vet jag samtidigt att min själ kommer att dö och motivationen vara obefintlig.
Allt detta grubbel över vad som borde göras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0