uääääääh

Jahaja mina gulliga vänner, söta bekanta och nyfikna bloggläsare.
Efter en total värdelös Måndagskväll sitter jag nu här och sentimentaltittar på CSI, och inser att det var bättre förr.
Och min engelskabok ligger totalt orörd i min väska, och JA, jag vet att nästan hela lärarkåren på Andersolof skolan läser detta, men det kan inte hjälpas.
Men om någon tjurig sate känner för att skjuta mig för det i dessa älgjaktstider får ni väl helt enkelt ta och göra det.


Jag har skrattat ikväll. Åt 40:sarna, som någon så propert kallade dom. Som invarderar från alla håll.
En del är ju värre än andra, kallar sig rockmorsan, partymamman och dylikt och visar glatt upp solariumorangea magar fulla med bristningar i alldeles för korta vågade linnen.
Och det är då jag funderar.
Att fjortonåriga fjantbrudar håller på så och skriver om sina senaste köp och lägger upp dagens outfit kan jag ha viss förståelse och tolerans för, fast jag tycker att det är totalt ointressant eftersom 90% av alla tonåringar har basplagg från Gina, linnen från BikBok, skor från Stadium och underkläder från Lindex.
Men det jag såg nyss fick mig att tvivla på dagens samhälle. "Jeans från Kappahl 299 kr, blus från HM 49 kr."
Hjälp.

Har ni verkligen inget bättre för er, vuxna människor!? Inte konstigt att arbetslösheten är stor, när folk hellre stannar hemma och tar kort på sina hängpattar.
Men samtidigt, så leker jag med tanken att det här kanske är erat teritorium egentligen? Vi kanske börjar för tidigt?
/jb


Kommentarer
Postat av: ida

hahahaah

jo, det där har jag också liksom funderat på ganska mycket.

och funderat.

och funderat.

men jag har liksom inte kommit fram till något svar till varför man lägger upp dagens outfit osv när man har basplagg och saker som alla andra har..?

liksom, vem vill se något man redan sett ungefär 900000000000000 gånger? heh. man kan ju undra.

2009-09-22 @ 15:45:06
URL: http://musikstopp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0