surrr

Igår så bråkade jag riktigt ordentligt med min mamma för första gången i hela mitt liv.
Vi skrek på varandra, pratade inte på två timmar, jag döpte om henne till fucking djävulen i min telefon och sen var det så bra med det. 


Ganska komiskt hur mycket man tror att man egentligen vet. Det här är ju ett alla-känner-alla-vinka-till-alla-bilar-heja-på-alla-på-ica-samhälle, så innan jag tänker mig för så skulle jag kunna påstå att jag känner dom flesta.
Självklart så stämmer inte detta för en lortig fem öring.
Dom flesta här i hammarstrand är mer eller mindre trasiga. Det där med att prata med varandra när saker kör ihop sig har vi slutat med, för hur man än vrider och vänder så vet hela samhället det på 24 timmar ändå.
"jasså, ska dom skilja sig? ooojdå"
"va, han borde åka in, slå sin fru, herregud"
"jag ska inte berätta för nån, jag loooovar.
En helt schysst liknelse - lika fort som flugorna cirkulerar runt skiten, så fort cirkulerar skiten på Hammarn.
Det är därför vi maskerar oss innan vi går utanför dörren. Drar på smilet lite extra, pratar högre och skrattar mera bara för att ingen någonsin ska förstå att nått har hänt.
Jag känner nog ungefär 1-5 personer här i Hammarstrand. Resten vet jag ytligt vilka dom är, och har ingen aning om vad som sker när dom har stägt sina dörrar.
Idag var det riktigt jäkla konstig stämmning på skolan. Spända blickar och nickande huvuden möttes överallt i korriden. Nånting ska uppenbarligen hända, men jag vet inte riktigt vad.
Lugnet före stormen.
Var eeee festen?

Förresten så vart min hund komplett galen igår och försökte para sig med mig. För en stund var det ganska roligt men jag tackade vänligen men bestämt nej.
adjö for now. /Jb

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du skriver bra!

Så du har oxå en rolig hund där hemma..jäkla tikar å löpa hela tiden! Kingen e helt störd, och bara piper hela tiden. suck

Ja du, man ska inte förundras över hur vissa i H-strand håller på.., men det brukar sluta med att de trillar dit själva ändå till sist.

2009-01-13 @ 21:55:55
Postat av: Anonym

Du skriver jävligt bra! Men har man en mamma som har vart (Är?) svenska lärare så är det kanske inte så konstigt. (:



Och jag håller med dig! Kan man lita på någon? Njaaaa.....

2009-01-15 @ 19:02:33
URL: http://tovelaurin.blogg.se/
Postat av: Anonym

ELLER HUR!? Pratade med en kompis om sånt förut, sånna som skriver "Åååh, va sööt du är<3<3<3" och "du är så fiiin<3<3" på Bilddagboken. Men sedan när dom träffas så säger dom inte ens hej. FEJK FEJK FEJK! Ojojoj.. Hammarn säger jag bara. Fast jag skulle nog alltid välja hammarn före östersund måste jag säga. :p

2009-01-16 @ 17:40:20
URL: http://tovelaurin.blogg.se/
Postat av: Arandur

hoppas du haft en bra dag :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

2009-01-16 @ 17:47:52
URL: http://arandur.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja! Håller med! Inte så konstigt att man inte vågar lita på någon när folk håller på som dom gör. Jag är väl kanske inte direkt otrevlig och dum med folk som jag inte tycker om (om dom inte är helt pantade i skallen då, då skiter jag i att vara trevlig) men jag håller ju inte på att fjäska för dom! Vad är det för jävla mening med det kan man ju fråga sig? Ingen anser jag. Mysko människor det finns.

2009-01-16 @ 18:56:25
URL: http://tovelaurin.blogg.se/
Postat av: Jannice

Nej det blev ingen bakning i helgen, sa Mia. Pratade med henne nu ikväll och så smsade vi på fm idag. Ville kolla lite med det där "knaset" mellan henne o mig..som tydligen är..eller inte är nu då..snurrigt

Jobbiga hundar vi har!!!! morr

2009-01-16 @ 23:40:30
URL: http://jannicejarpe.blogspot.com
Postat av: anlie

jadu jennylilla, man undrar ju hur alla i hammarn egentligen tänker. fast, jag ska nog egentligen inte säga någonting. jag tror att alla jävlar, gör samma fel. menmen, om man sköter sig sj kanske andra gör efter de. hare bra imorrn sötnos, ;*

2009-01-17 @ 22:56:47
URL: http://anlieah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0