En natt med inslag av schizofreni (OBS tro inte att jag är bra på att stava jag googlade)

Du drar på dig en skjorta, med rutor på
Längst fram i kassan ska du nu stå
 
En välbekant doft av os och flott
Din rutiga skjorta luktar allt annat än gott
 
Höj bägaren och drick av jesu blod kamrater. Rött vin, vitt vin och alla andra vin. Vi går till Mc.Donald's och är riktiga fyllesvin. Kastar papper överallt och mat på varandra, vi är fulla och dumma så vem ska oss klandra? 
 
Det är ett kaos av lappar och kösystem 
Folk tänker att det borde inte vara några problem
Jag säger: "Vi får tyvärr inte servera mat på brickor efter klockan tio för folk har en tendens att använda dom i slagsmål" men överröstas av höga fyllevrål
Självklart får ni gå på toa men jag kan tyvärr inte öppna för där inne knarkar folk och dricker sprit 
Och sådant hör inte hit 
 
Du ligger efter och kön blir längre för var sekund 
Köket ligger back och maten tar en liten stund
En minut kanske två, klagomål från höger och vänster och 
vad väntar dumma bruden i kassan på 
 
Någon börjar bråka över fel meny, jag vill ha pengar tillbaka 
Såhär ska inte en Big Mac smaka 
Jag beställde utan sallad med extra tomat 
Ni har för långa vänte-tider jag har väntat tre minuter tjat tjat tjat
 
Sunda förnuft-skolan del nummer ett: det går INTE att servera alla samtidigt så låt bli att trängas. 
två: oavsett var du är och kastar runt saker finns det alltid NÅGON som får städa. Karma tll er. 
tre: vi KAN inte servera alla på en sekund. det är OMÖJLIGT. man måste VÄNTA om det står 60 andra personer i kön. 
del fyra: ingen i personalen kommer att gå hem med er. Att vara ful i munnen och klämma in ordet knulla i varannan mening ger er inte pluspoäng. 
 
Del nummer fem: Kanske att alla andra befinner sig i samma sinnesstämning. "Ingen kommer ihåg imorgon" resonerar du. FEL. Kassörskan minns allt, och är du svinig och slänger saker omkring dig kommer svart hat glöda ur hennes ögon i all evighet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0