all you need is kissa

K Ä R L E K, mamma, kärlek.
Så sa min lillasyster en morgon, när hon slog upp sina stora blå ögon.
Vad är egentligen kärlek, kanske ni frågar er nu.
Och då tänkte jag svara; kärlek är ett överskott på endorfiner, människor är helt enkelt höga, och säger och gör saker dom egentligen inte menar. Spyr ord åt höger och vänster, jag älskar dig och jag har aldrig känt så här förut och fan och hans moster.

Då kanske ni frågar er, vad är en känsla?
Och då tänkte jag svara; En känsla är något man bär med sig, tillexempel bajsnödighet, kissnödighet, hunger, och törst. Det är ungefär dom känslor vi behöver för att kunna överleva.
(Tro mig - jag har låtit bli att kissa i ungefär 40 timmar, och det höll på att ta en ändelse med förskräckelse!)
Så fyra känslor är nödvändiga för att kunna leva. Resten - hela kärleksbiten, är SÅ. HIMLA. ÖVERSKATTAD.

Och slutligen, så kanske ni tänker - HERREGUD vilket deprimerande inlägg, vilken hatisk tjej som måste ha skrivit det, vilket hemskt sätt att se på världen! Ja, kanske.
Återigen till frågan; vad är kärlek?
Svar; Kärlek är, att plocka in sin tallrik i diskmaskinen innan mammas nya pojkvän kommer. 



over and out

/jb


Kommentarer
Postat av: Anonym

som vi sa jenny, - fan kärlek är inget att ha. man blir alltid sviken på ett eller annat sätt,

bara det att det är alltid bara en som klarar sig ur levande.

2009-12-21 @ 00:23:17
URL: http://anlieah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0