dopa mig.

Alla här i världen har olika mål. Den ena vill ha barn, villa man och volvo vid trettio, en annan ska satsa sitt liv på fotboll. En tredje tycker att livet består av att laga datorer, en femte tycker att längdskidåkning är det bästa som finns. Ni förstår vart jag vill komma, alla har mål här i livet, saker man vill uträtta. Saker man vill förbättra, ändra på.

Doping. Visst tänker du också på en idrottsman eller idrotts kvinna med stora muskler, som ser dit klistrade ut? Det gör iallafall jag. Dom tar gifter, för att kroppen ska bli starkare, snabbare. Ja, helt enkelt för att dom ska kunna prestera bättre och bättre. Men man kan inte bli bättre än bäst, det går inte. Ett toppresultat, du kan inte bli bättre än så, om du inte sprutar in dom här gifterna i kroppen. Du har ett val, antingen erkänna för världen att du helt enkelt inte kan bättre än så, eller så sprutar du in gifterna och fortsätter göra folk förvånade över hur duktig du är. Vi har helt enkelt byggt upp förväntningarna om att idrotts stjärnorna ska göra bättre ifrån sig hela tiden, men det är omöjligt. Lika som att vi har byggt upp förväntningarna på hur Charlotte Perelli ska vara klädd i melodifestivalen, för att sen klaga på att hon har bantat bort några kilo. Jag menar, vad skulle svenska folket ha sagt om charlotte kom i jogging byxor, gympaskor, bilringar uthängade över byxkanten och en t-shirt med en dinousarie på? Vi bygger upp förväntningar, och stjärnorna känner att dom måste leva upp till dem, behålla oss i den fantasivärld vi lever i och vill låta oss fortsätta tro att man kan springa hundra meter häck hur snabbt som helst.
MEN NU, ska jag faktiskt ta och komma till saken. Alla kan ju bli bättre på allt som dom redan är bra på, så varför bara doping till idrottare? Vaddå, mamman som har fyra barn och bor i en villa behöver också bli bättre, sprutar in gifterna i kroppen och vips, så har hon ork att städa badrummet, där alla barnen har slängt sina leriga kläder huller om buller. Den personen som lagar datorer skulle ju behöva det också, för att leva upp till vad folk förväntar sig, och för att orka sitta och titta på datorskärmen hela dagen. Och återigen, man vill ju bli bättre och bättre på allt, så om du har nån doping till bloggare, så är jag villig att ta det, allt för att inte göra mina kära läsare besvikna.
/ J
b


Kommentarer
Postat av: Världens bästa Marie

du är så söt, vet du det?

2008-04-12 @ 20:51:43
URL: http://varlensbasta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0