Saker och ting

Saker och ting är ett roligt uttryck tycker jag. Ting betyder ju också saker vilket gör att hela liknelsen är totalt vriden och konstig. Här är iallafall saker och ting som jag klurar på när jag är sjuk:

1. Här om dagen fick jag 4 brev. Glad i hågen skulle jag precis till att öppna när jag såg att det stod Astid på alla brev samt att det fanns en liten lapp med spretiga bokstäver. "Sry lämnade fel, detta ska en trappa upp/ brevis". Dock finns det ingen Astrid i mitt trapphus och jag känner inte heller för att springa runt och leta Astridar i 500-talet lägenhetshus. Kanske att det är jätteviktiga fakturor i det brevet. Eller ännu värre notan från något party Astrid haft med sitt företag. Eller ett snälla-hämta-hem-mig-brev från Astrids man som hon sålt till Ryssland.

Är jag en moraliskt dålig människa? Tänk om Astrid blir vräkt för att hon inte betalat räkningarna som fanns i breven, få bo på gatan och dessutom får sparken från systerföretaget förminskningsverket efter den rediga kräftskivan de ordnade för skattepengar. Då är det mitt fel och den dåliga karman kommer fortsätta förfölja mig resten av livet.

2. Vågar man ge sig på att flytta till grekland sommaren efter studenten? Känns lite som ett sådant där projekt som antingen blir upp som en sol eller ner som en pannkaka, det finns inga mellanting. Ett par månader av fest, sol och jobb förtjänas efter 12 år i skolan, tänker jag.

3. Hur många gånger får man egentligen visa samma program på Disney Chanel på en dag? Var går gränsen för hjärntvättning? Bevittnar med sorg i hjärtat hur femåriga lillasysters ögon är uppspärrade
som tefat och hjärncellerna dör en efter en. Hemska tid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0