UR MINA FJORTOINÅRIGA ÖGON; ARKIVET

Det var sommarlov och jag smakade jordgubbar med mjölk. Du hade fräknar på näsan och smakade starkt av tugummi. Jag log åt tanken att du tuggat dem för min skull. Fjärilarna jag svalt gjorde sig påminda medan du höll om min midja alldeles lagom hårt.
Jag tittade ut över sjön där den rosa kvällshimlen reflekterades och ville tala om för dig. Jag viskade orden snabbt mot din sommarbruna nacke, precis där den vita T-shirten tog början, så tyst att det var en omöjlighet att du kunde höra.
Dagen därpå tittade du inte åt mitt håll. Det hade aldrig funnits något oss och dina smilgropar blev någon annans.
Naivt att tro så blindt på kärlek. Kanske. Men vad ska man annars tro på?

Kommentarer
Postat av: R

<3

2012-05-10 @ 23:13:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0