KÄRA 17-ÅRIGA JAG.

Detta är en liten minneslista för mitt 42åriga jag.

Kära gamla Jenny. Du kommer nog med lite tur och lite skicklighet utvecklas till en fin person. Men. Kom ihåg hur världen såg ut genom dina 17åriga ögon och kom förevigt ihåg detta:
  • Säg hej till människor du möter, även om de är tonåringar med trasig byxor. Världen blir ju lite trevligare då.
  • PLOCKA FÖR GUDS SKULL upp en stackare som går med leggins i -30 eller i regnet hem från friskis. Hur jobbigt kan det vara att trycka ner koppling samt broms och fråga; hej, vill du åka med, jag ska ändå åt det här hållet?
  • Kasta aldrig fimpar eller snus omkring dig om du någonsin fastnar i nikotin-fällan. Måsar och barn kan ju faktiskt äta upp sånt och det vore inte bra alls.
  • Låna aldrig pengar för då kommer du troligen åka till typ Barcelona och festa upp alltihop och sedan kommer skattegubben och tar ditt hus och din gamla mamma som bor på vinden.
  • Säg aldrig "det var bättre förr".  Troligen stämmer det inte för femtio öre (och var aldrig nostalgisk över att 50öringar inte finns längre)
Viktigt att komma ihåg kan jag tycka.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0