SÖKANDE

Lovet är här. Medan solen strålar från en klarblå himmel och snön smälter i sådana mängder att man vet att skorna kommer vara blöta varje dag från och med nu i några månader framöver, tittar jag på skidtävlingar och fascineras över definationen Vi. Tänk att det är vi i Sverige som tar guldmedalj varenda gång. Det är du och jag och Carl Johan Bergman som står på prispallen även fast det bara är han som finns i bild. Att alla människor söker en gemenskap blir aldrig så tydligt som i sportsammanhang. (Igår gjorde jag och Zlatan hattrick, vilken ljuvlig känsla)
I övrigt vet jag att de här dagarna kommer passera snabbare än man hinner blinka. Att vara överallt hela tiden är målet för alla fria ungdomar vilket kommer resultera i långa liftköer och fulla krogar. En veckas frihet.
Välkommen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0