SAKER JAG TÄNKER PÅ NÄR JAG HAR TRÅKIGT.

När jag och min bästis åkte till Malta på språkresa. En resa som skulle kunnat ha slutat precis hur som helst när vi kastade oss ut i en djungel av arrangörer men till slut valde EF. Tusen nya erfarenheter och vänner rikare i en återvände vi två veckor senare.
När vi var på resturang och Sanna doppade handen i pizzan och fick en blåsa som täckte nästan hela handen.


Hur fruktansvärt fula kläder och frisyrer vi har haft allihopa genom åren. Dagens outfit med blommiga badshorts är ingen höjdare.
När jag och min kompis Sofie skulle ha picknick på en berg med det hela slutade i en dramatisk historia. På väg upp hittade vi en telefon, fick tag på ägaren och sen fick vi 500 kronor!!!!! Pengar som vi var så sjukligt stolta över att de finns en hel mapp med såna här bilder på datorn (...)

När Sanna och jag vred på högsta värmen på golvet i badrummet och tappade upp kallt vatten i badkaret, la ut handdukar och drack vatten med is och låtsades att vi var på Hawaii. När vi hittade rester av ett ben som vi var övertygade om var en dinousarie som vi visade mamma, som i sin tur visade sig vara grannens döda hund (...)
När jag skulle lära mig att cykla och Sanna tvingade mig att cykla 1 mil till hammarstrand för att hon ville bada i poolen, och såklart för att jag skulle lära mig att bemästra cykeln ordentligt.

VARFÖR INGEN STOPPADE MIG FRÅN ATT GÅ UT MED MINA OBEFINTLIGA ÖGONBRYN??? På denna bild sen i påskas syns det sorgligt nog vad en tonårstjej och en pincett kan orsaka med gemensamma krafter.
Hur fjantigt mycket jag tycker om min hund. Nog är det sant att hunden är människans bästa vän och visst är det väl tur att Bente alltid lyssnar oavsett vad jag har lust att gnälla om.


Sommarjobbslönen blev huxflux en biljett till Spanien. Återigen med min kompanjon Malin som ressällskap. En liten rädsla om att inte kunna överträffa föregående resa blev till ett skämt.
Fantastiska dagar och den absolut bästa tiden i mitt liv. När vi sov under stjärnhimlen på balkongen, för att vi ville. Sprang ifrån en nota med svinäcklig alkohol, för att vi ville. När vi blev utelåsta från vårat hotell för att vi kom hem för sent (för att vi ville) och sov över hos ett gäng vi träffat tidigare. När vi åt vindruvor, drack sangria, åt saltlakrits till middag över ett kortspel - Åh. Bäst att sluta där, det finns så mycket som mamma skulle bli gråhårig(are) av.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0