MÅNGA VÄRLDAR

När man vågar ta ett djupt andetag och tänka efter inser man att det är våra skiljaktigheter som formar oss människor till en perfekt kombination. Några ljusa, några mörka, några sura, några söta - det bildar en perfekt karamell i världens stora godispåse.
Men när man tänker efter en gång till så inser man att världen består av skal till ytterligare världar. Precis som på såna där program man såg när man var 11, när målade små figurer kunde gå in i en annan parallell värld. Då insåg man såklart inte att det var en spegel av verkligheten, lite hypad såklart, men i grund och botten.
För visst kommer vi från olika världar. Även fast vi kanske är från samma del av stan. Det finns I-länder och U-länder, och endast med tanke på hur långt det är mellan de konsonanterna kan man drömma om vilka skillnader det måste vara. Det finns rika och fattiga. De finns dom som svälter ihjäl medan andra lever ett liv i överflöd. Men det finns även vardagliga världar.
Vuxenvärlden. Den man får en bitter försmak på när man får betala sin egna första BH. Den magiska stunden när man inser att man har fått mens och kan vara med de andra tjejerna och snacka puberteten och allt som hör till hela kvällarna. En värld som växer sig större och större med möjligheter, ansvar och krav ju längre in i karusellen man kommer.
Nyligen insåg jag att det finns en annan värld.
Fjällvärlden. Känner mig lite dum såhär i efterhand som trott att namnet syftat på själva miljön. När jag besökte de norska fjällen så slog det mig plötsligt - i fjällvärlden går man tillbaka i utvecklingen. I en hemlig dimension dessutom, där allt är tillåtet för ingen känner en.
Man dricker öl utanför korvkiosken, kräks i handväskan, och går in och för ett ordentligt liv om felbeställda burgare, trots att man passerat 40-strecket. En underhållande pjäs på ett tragiskt vis för åskådarna medan huvudpersonen i sin tur går hem och duschar kräks ur håret. Sedan samlas man under namnet skidturister och hela teatern fortsätter trots att roller och karaktärer byter plats.
Tänk så olika allt kan vara.

Kommentarer
Postat av: Bondmoran

Men shit unge!! När jag kom in på din blogg tänkte jag vända direkt när jag såg att du var en 14 årig liten valp. Vad kan du har för intressant att skriva liksom?



Men jag är fast!! Totalt!! Jag ÄLSKAR din blogg. Ditt sätt att skriva får mig att tappa andan, tänka efter, garva, och allt däremellan.



Här blir jag kvar!!



Kram på dig!

/Bondmoran

www.bondmoran.nu



2012-03-13 @ 13:34:15
URL: http://www.bondmoran.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0