ATT GÖRA SLUT MED SIN TONÅRSKÄRLEK

Du attraherar mig inte längre, utan ser bara klumpig och ful ut. Du är i vägen precis hela tiden och kan aldrig kompromissa. Det var dags nu.

En kväll för länge sedan, typ förra året vid den här tiden, var jag och min vän påväg hem från affären. Plötsligt stod du där och såg så inbjudande och fin ut och vips så stod du bara här på min balkong. En kundvagn.
Vad man gör med en kundvagn på balkongen är upp till var och en, men jag har brukat min på detta vis;
Sovit i den.
Legat i den.
Lagt burkar i den.
Lagt lappar i den till människor man behöver komunicera med men inte riktigt vill träffa. Alltså skrivit typ "8 cider och 2 smirnoff tack!"
Lagt nycklar i.
Använt som förråd när jag inte orkat gå till mitt riktiga.

Men nu är alltså tiden inne. Allt är urplockat och urtorkat och undanställt och det enda som finns kvar att göra är att tippa dig över kanten och rulla iväg dig. Dags för nya äventyr för dig och dags för mig att kunna sola för balkongen.
Win-win.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0