Lördag

Cyberfriends. Jag ägnade er en tanke när jag rensade sopskåpet. Min syster, som bodde här förut, förbannade alltid min förmåga att slänga saker utanför sopkorgen. Jag själv förbannar min idrottslärare som haft alldeles för lite basketteknik och missat utlärningen av "träffa saker i en (sop) korg".
Idag har jag jobbat. Cyklat hem i regnet. Flinat åt det ironiska faktum att både fleacetröjan, mössan och fingervantar ingick i dagens outfit trots att det är juni. JUNI. En månad då studenterna ska ha korta vita klänningar och hela Sverige dansa kring midsommarstången. En månad som är en tredjedel av hela svenska sommaren och regnet bara öser ner.
Men livet går ju inte under för det. Snart ska jag på fest med mina diskborstar och skurmedel och trasor, det ska bli kul att umgås lite. Sedan ska jag möta upp tvättmaskinen så kanske vi snurrar åt något annat håll.
Dessutom ska jag slå upp böckerna och låtsas som att jag studerar stenhårt inför de sista i skolan medan jag tittar på en prinsessas dagbok två för hundrade gången.

Kommentarer
Postat av: youknowwhoiamifyoujustthink

EN PRINSESSAS DAGBOK!! <3



want a clue för vem jag är?

sap***

2012-06-03 @ 10:36:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0