Vänner

Jag förmodar att ni korsat Sveriges gränser för varmare breddgrader någon gång. Njutit av tropisk värme, vita sandstränder och mysiga gränder. Gått på små marknader och tänkt på att allt ni köper nu är unikt och ingen annan har lika. 
Denna vecka har jag varit marknaden. Åtminstone en del av. Som diskplockare på Oleary's har jag sett samma föreställning samma kväll i en veckas tid. Samma tjejer som dansar på borden. Samma killar som försöker charma tjejerna på borden. Samma hungriga blickar kring 2-tiden och samma par som går hem tillsammans. Samma människor som blir utkastade och samma underåriga som smiter in fast i lite olika skepnader. 
 
Med långa arbetspass på Mc.Donald's under dagarna och jobb fram till 04.00 nattetid så har jag glömt lite hur det är att leva. Att sova. Att äta. 94 timmars jobb på en vecka lämnar inte så många timmar till annat som ni kanske förstår, speciellt inte till den stackars pojkvännen som jag träffat i ynka tre timmar.
 
Men nu väntar 5 dagars sammanhängande ledighet. 5 dagar hos mormor tillsammans med min bästa kompis, då ledorden är ÄTA SOLA SOVA. Blir bra. 
PS. Jag är numera medlem i det globala äppelträdet. Ett stycke Iphone finnes numera i min ägo. Tänkte bara förvarna er om att jag blir rolig med bilder och sådant. Snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0