Tv'ätten och jag

Det borde inte vara svårt. Mörkt i en, ljus i en, några på 40 och andra på 60. Trosor och underkläder i en och jobbkläderna i den andra. Ni hör ju, helt logiskt. Tvättlogiken existerar och jag har förstått de oskrivna reglerna om hur varmt det bör vara och vad som inte ska torktumlas och så vidare och så vidare i evighet.
Men varje gång jag ska ge mig på Tvätten, så bryter den ner mig mentalt.
 
Jag börjar med att vika. Fint så fint viker jag allting, nöjd och glad i hågen över att jag är så ordentlig och snart kommer få fint. Viker mera. Hänger upp. Rättar till. Inser att det tar för lång tid. Blir stressad. Viker slarvigare. Slänger in. Och slutligen så slänger jag ner allt sånt överblivet som jag inte har hjärta att slänga i tvättkorgen. Omaka tjocksockar som mormor stickat. Fotbollsshorts till förbanelse. Mjukiskläder med tryck sedan 9:e klass. Sedan förbannar jag att tvättkorgen är så full att jag snart måste tvätta igen.
 
Men idag så hade jag en helt ledig dag. Tänkte att om jag lämnar tvätten i ett par timmar, låter den vila lite, så kanske sugen kommer tillbaka. Det gjorde den inte. MEN. Jag har köpt en ny, större låda att förvara underkläder och sånt i. Bearbetar tvätten från insidan med andra ord.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0