FRÅN OCH MED NU (JAG GÖR SLUT)

Efter julhelgen sändes dessa program på TV, samtidigt. TV3 - supersize VS superskinny TV4 - du är vad du äter kanal 5 biggest loser. Som en stilla och tyst påminnelse att alla julkilon ska bort och ingen ska ha tid att njuta av kakan till kaffet utan dåligt samvete. Idag ska man vara så nöjd och säker och "boostad" som det numera heter, i sig själv att man kan flina åt dessa dumheter och äta kakan till kaffet iallafall.
Men nu är det dags.
Dags att erkänna för sig själv att jag insidigt skulle kunna vara deltagare i biggest loser. Att allt som heter träning är något jag har förnekat under vintermånaderna och att det gör mig till en bitter och fruktansvärt lat människa.
Det är dags att ta tag i det jag släppt (livet), rutiner som exempelvis sömn och mat (istället för yoghurt och enkronors-godisar i skolfiket) skall härmed införskaffas.
Sanningen är en definationsfråga. Därför gör jag min egen. Från och med nu raderar jag karamellkungen ur mitt liv. Pizzeria Reveljens nummer slängs i soppåsen. Tar adjö av att äta glass med sked direkt ur burken samtidigt som jag gråter till Sex and the City, och vinkar slutligen farväl till allt som heter chips. 
Idag satte jag för första gången min fot på ett gym. HEJA
Skåda mitt nya jag. Puss från Jenny och hennes ICA-sallad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0