ÅH SÅ MÅNGA TRASIGA SJÄLAR

Ett glas vin som blev två glas vin resulterar i att jag har ont i magen, sura uppstötningar och ont i huvudet samtidigt som jag luktar så himla äckligt att jag inte kan lyfta armarna i min egen närvaro utan att kräkas. Men.
Jag låtsades, precis som vi alltid gör med allt. Satte upp min egen lilla enmans-teater med eget manus och regi, "En Afton Att Låtsas Att" jag är en sofistikerad storstadstjej som dricker vin (ur glas från Ikea för 12 kronor) med lillfingret spretandes så mycket som det möjligtvis går.
Att jag egentligen aldrig förstått tjusningen med vin, och att lukten påminner så mycket om magsyra att den riktiga magsyran dansar salsa det berättar jag inte för någon.
För vi låtsas ju med allt, hela tiden. Varenda minut av vår existens är en teater som upprepas i form av en rebellisk demonstration. För man ska hela tiden vara mer än vad man egentligen är. Missförstå mig rätt.
Överallt skriver tjejer som är 16år blogginlägg med engelska rubriker. De ska vara mystiska och kryptiska och helst ge en liten vink om att människan som skriver detta lever ett hårt tragiskt liv eller har kärleksbekymmer eller löser världsproblem. Men den där tjejen vet man, att hon är totalt dum i huvudet. Speciellt efter ett glas vin.
DA CAPO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0