Hjärtdunk

Idag så är det helt vanlig onsdag, fast den spontana sidan av mig är lite mer alert. På vägen hem från skolan passerade jag en frisörsalong utan förtidsbokning och vips försvann två decimeter av mitt slitna hår (som inte fått sig en omgång i en frisörstol på nästan tre år (!!)). Värt att notera tänker ni nu. Troligen inte. Fan också att andra människor kan skriva målande beskrivningar om sina frisörbesök och få flera hundra kommentarer, medan jag finnar mig själv så fjantig som skriver om mina hårvanor att det är på vippen att jag raderar föregående meningar. Fast det känns ju ännu fånigare så de får stå kvar. Och nu vet ni hur jag resonerade kring informationen jag valde att dela med mig av vilket blir ännu mer fånigt. Skulle lätt vinna SM i fånighet.
 
Annars då så är det fler beslut som ska tas. Just idag den här onsdagen. Jag har bytt kläder fjorton gånger för att till sist våga mig på vad alla i min omgivning under en lång tid har sagt åt mig att göra. Det är en situation jag aldrig varit i förut och hoppas på att aldrig hamna i igen. Det ligger liksom under alla lager av läxor, fleeceunderställ, körkortsteori och annat smått och gott och gnager lite sådär småskönt i magen om kvällarna. 
Eftersom jag är världens mesigaste mes så förväntar jag mig inte att utgången blir som jag egentligen vill. Men då har jag åtminstone försökt. 
 
Ni förstår, det hänger på håret.
 
Med vänlig hälsning kryptisk, nervös och hög på koffein
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0