Oktober

Oktober är som oktober alltid har varit. De bleka spöket med ringar under ögonen som sträcker sig ner till hälarna stirrar alltid tillbaka på mig i spegeln och jag måste ta ett djupt andetag för att inse att det faktiskt är jag.
Förändring är ett ord som låter bra i mina öron och precis som alltid i oktober kommer det sluta med att jag ger mig på något alldeles för avancerat projekt med mitt hår som i sin tur leder i ångestfyllda skrik och krokodiltårar.
Jag gömmer alla kökssaxar och eftersom jag är så virrig glömmer jag i samma sekund var de tagit vägen.
Kalendern är full med små slarvigt nedskrivna nyckelord "inlämning" "prov" "test" och tillsammans bildar de en djungel av utmaningar för någon som inte är så duktig på att planera och schemalägga varenda sekund av sitt liv samtidigt som koffeinberoendet är på en helt ny nivå tack vare sena kvällar och tidiga morgonar.


Kommentarer
Postat av: ida

det man älskar med dig är att du är liksom lik en när det kommer till sånt som innebär att komma ihåg viktiga skolsaker

2011-10-20 @ 19:46:27
URL: http://idamajalovisa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0