systeryster sannamanna





Det pratas om det här med brödraskap. Det är något över det hela, den där hårda kramen som rent tekniskt sett bara är en dunk på axeln. Man har en bror - någon som alltid finns där i vått och torrt, i regn och solsken.

Jag har en syster, eller rent tekniskt sett har jag två. Men en av dom har funnits där i 15 år, och vi har gråtit tillsammans och skrattat tillsammans, hittat på visor och sagor tillsammans, lärt oss saker tillsammans, slagits med varandra, hon har orsakat nästan alla ambulansfärder jag har varit med om, och hon har tvingat mig äta ur hundskålen.

Blod är tjockare än vatten, men vänskap är tjockare än allt, och vi har båda.

Kommentarer
Postat av: S

ååh vad rörd jag blir din lilla lortgris.:) ifall du inte valt en sån ful bild hade jag nog fällt en tår!

2010-01-03 @ 00:34:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0