jenny

Man ska inte göra om samma misstag två gånger, är ett ordspråk som min farfar lever efter och som jag tycker är riktigt klokt.
Efter den tre timmar långa filmen Pianisten, som gjorde så att min röv bokstavligt talat smakade trästol, så kom jag till en insikt.
Vi har inte gjort misstaget att låta någon slemmig orm med grym övertalningsförmåga nå hela vägen till högsta makten, och på så sätt skapa ett totalt korrupt land - det gjorde Tyskland,  men det betyder inte att vi inte kan dra lärdom av det.

Han vet vilka knappar han ska trycka på, och vilka kort han ska spela. Han ser det så många andra politiker väljer att blunda för, ökningen av varg och björn, bara som ett konkret tillexempel. "Det är inte hållbart att leva i ett samhälle där barn fruktar varg mörka morgonar när dom går till skoltaxin."

Givetvis har han rätt. Bara vid den punkten är det många jägare och bönder som instämmer med höga röster.
När han talar om nedläggningarna av bensinstationer i bondsamhällen, och understryker att det är mer än en kiosk med service, utan också en social mittpunkt så träffar han också mitt i prick, för han behärskar verkligen konsten att manipulera.

Men svenska medborgare, dags att vakna och inse att Sverige Demokraterna står för så mycket mer, så mycket hemskt. Människor kan inte kontrollera var dom blir födda, och inte heller i vilket klimat - och därför inte heller färgen på sina skinn.

Vi måste bevara svenska traditioner, med och alla vi barn i bullerbyn och skolavslutning i kyrkan och allt vad det nu innebär, menar Åkesson och till viss del instämmer jag.
"Maud Olofsson vilse i fablernas värld" lyder rubriken på hans blogginlägg.
Men snälla Maud, kom då tillbaka och rädda oss från den styggaste vargen av dem alla. Ta mig fan allt är förlåtet.

Kommentarer
Postat av: potatis

instämmer helt hållet

2010-01-20 @ 22:23:30
Postat av: Andrea

Såklart att SD har rätt, det är väl en självklar sak att mörkhyade personer inte kan kolla på Pippi Långstrump och äta köttbullar?



Nej, Sverige Demokraterna är allvarligt talat helt bombade.. USCH!

2010-01-21 @ 16:58:17
URL: http://ordsomord.blogspot.com
Postat av: ida

omg du är ju insane, jag relaterade också snabbt till sd och läste i typ två timmar om dom.

jag tänktre

precis. samma sak.

vi pratar mer om det sen vaa!

2010-01-21 @ 19:37:36
URL: http://musikstopp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0