. . . tre punkter är allt Ni får

Vi drar med oss dramatiken och paniken
vart vi än snurrar, om så bara för en stund
att få en chans att befinna sig någonstans bortom fast ändå nära, kanske lite för nära
ett gränsland, sa de gamla och visa
som har gjort samma misstag
och skrockar om att det var bättre förr 
att få glömma fast komma ihåg, kanske tydligare
kanske att det är en
hormonisk reningsprocess, för vad vet väl jag
jag undrar bara
förstår ni inte
att ni kanske
har något
med saken
att göra?
att ljuga är en sak
att undanhålla sanningen är samma sak
egentligen
om man verkligen känner efter
så kanske samvetet är ganska tungt
MEN
det kanske blir som ett måste,
något att leva upp till  
MEN


ni kommer läsa,
kanske ser ni det ni vill se,
eller så läser ni det jag skriver
eller så ser ni ingenting alls
för jag är så kryptisk
och har texten överstruken
men
förstår ni inte
att det är fel, så fel
att fortsätta, spinna vidare
på något
man inte sett
inte upplevt
och framför allt inte vet
om det är sant eller ej
för nu
nu ger jag mig


allt som behövs är ett uppmuntrande leende från
någon som redan har haft ett liv
som numera inte har något annat än minnen
eller kanske en söt hund
som vill komma fram och hälsa
bara för att
som en liten påminnelse om,
att världen fortfarnade
är en plats där
det finns
godhet

Kommentarer
Postat av: Å

Älskar dej, och håller egentligen med fullkomligt.

2010-02-09 @ 09:17:56
Postat av: a

du är min gud, älskling.

va stolt över dig själv, &jag är stoltast över dig.

2010-02-09 @ 16:14:28
Postat av: m

speachless, mitt hjärta.

2010-02-09 @ 22:52:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0