min farfar är bäst.


Vardag upphöjt i två.

jenny; visst sa jag att maja kommer hit på höstlovet!? :D
mamma; ja, några gånger..
jenny; heh.. visste du att hon va dammallergiker?
mamma; nejmen oj, hur ska hon då kunna bo här?

appropå upphöjt i två så gjorde jag 24 tal i min mattebok häromdan. Jag blir lika förvånad varje gång jag slår upp facit och inser att jag har rätt, en helt ny känsla liksom!


 

jag hälsade på min farfar idag. Och min farmor då givetvis. Jag blir lika sentimental när jag går in där, och ser hur lite som har förändras sen jag var en liten knodd med egendesignad pottfrilla och mina gröna prasselbyxor. Samma lukt, samma tangent på det gamla pianot är fortfarande död, samma ihärdiga uppmaningar om att ta en till kaka.. Nästan så man fällde en tår.

Jag kollade i fotoalbum också, och då vart jag verkligen händförd. Det var magiskt. "Karin och Astrid badar i Gesundsjön, 1952" Kort på alla barn på böleskolan, på min pappa och min farbror när dom kröp omkring, och sen några kort på mina gulliga syskon. Och ett enda på mig. Men jag är van, jag var antagligen för ful för att fastna på bild, alternativt för tjock eller möjligen för vild. Troligast en kombination.


i'm not sure if this demage can be fixed.

/jb


Kommentarer
Postat av: syster( inte erika)

ovanpå farfars piano står det två bilder på dig. ETT på mig.sådeså.

2009-09-11 @ 19:30:33
Postat av: rebecka

jag har sett kort på dig då du var liten, du var ju jättegullig! Minst lika söt som Erika. <3

2009-09-11 @ 20:18:33
Postat av: ida

du räknade UTAN mig :( :( :( :(

2009-09-11 @ 20:35:01
URL: http://musikstopp.blogspot.com
Postat av: Anonym

Bergsgorillan r rädd att hon ska bli tvungen att städa.....

2009-09-11 @ 23:12:17
Postat av: jenny :)

ja de kanske hon är!

2009-09-12 @ 10:01:59
URL: http://bergvalljenny.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag har sagt förlåt, å mer kan jag faktiskt inte göra just nu.

2009-09-12 @ 11:16:14
Postat av: dedu

I guess mine is better?

2009-10-17 @ 12:59:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0